tirsdag den 30. marts 2010

Kokkerier

I går så jeg filmen Julia & Julie, der primært omhandler mad og blogging - hvor fantastisk er det ikke?! Jeg blev simpelthen så inspireret, at jeg straks googlede en dansk oversættelse at Julia Childs berømte kogebog Mastering the Art of French Cooking. Denne findes desværre ikke, så jeg overvejede kort den engelske version, inden jeg besluttede lige at tænke over det. I løbet af dagen kom jeg i tanke om en scene i filmen med mayonaise, hvilket resulterede i at vi til aften fik burgere med hjemmelavede ovn-fritter og hjemmerørt mayo. Det var jo slet ikke svært med frk. Jensens assistance og det smagte skøøøønt! I et split sekund overvejede jeg om jeg i stedet for at anskaffe mig Julias bog skulle gøre noget i stil med Julie og gå i krig med ALLE opskifter i frk. Jensen. Indtil videre tror jeg det er et lige lovlig stort projekt, men med tiden kunne det da nok godt lykkedes at komme igennem de ca. 1000 opskrifte.

Næste madudfordring må være Bearnaise - det er jo "bare" mayonaise med et tvist.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar