fredag den 2. april 2010

Dejlig påske

Vi nyder at det er påske og tid til hygge. I går brugte vi dagen hos mine forældre med hygge, hjælp til lidt praktisk og så dekorerede jeg æg, mens snakken gik med min moar.

Æggene er fra Netto og lavet af en form for uglaseret porcelæn/ler. Jeg har malet dem med almindelig akryl maling fra Panduro og pyntet med bånd og hvad jeg ellers lige havde liggende. Da jeg ikke selv er så meget til det der med at pynte op til påske, er æggene blevet hos mine forældre. Inden afgang i går nåede jeg lige at lave bage skønne koldthævede boller. De er super nemme at lave klar om aftenen og virkelig lækkert med friskbagte boller til morgenmad.

I dag har vi nusset rundt med hver vores små sysler. Mens kæresten har været i haven og gøre forårsklar, har jeg så vidt muligt holdt mig indenfor. Og det er ikke fordi vejret ikke har været godt, for det har været aldeles pragtfuldt, hvilket er problemet. På trods af at jeg er yderst velmedicineret, så kan min høfeber ikke holdes nede på de her skønne forårsdage. Til gengæld har jeg fået ryddet op i syskrinet, syet knapper på vinterjakken (og blevet af med den dårlige samvittighed over hvor lang tid det har taget), lavet dækkeservietter af et stykke farverigt Södahl voksdug og bagt kanelsnegle.

Både kanelsneglene og de koldthævede boller er fra Amos bagebog der bestemt kan anbefales.

I morgen står den på hygge med mine skønne barndomsveninder og deres mænd – jeg glæder mig!

Ha’ en dejlig påske!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar