fredag den 5. marts 2010

Forår i Budapest

Kæresten og jeg er netop kommet hjem efter fire skønne dage i Budapest, hvilket betød fire dage med billig latte, varmende thermal bade og to cifret PLUS grader. Se bare den skønne blå himmel vi kunne nyde på vejen fra Hotel Gellért til centrum på den anden side af Donau.

Den billige latte blev bl.a. flankeret at disse flotte kager, der blev indtaget på den traditionsrige café Gerbeaud. Smagen var fin, men matchede ikke helt indpakningen. Tror måske, at jeg er mere til kraftige smagsoplevelser, fremfor disse mere neutrale og søde kager. Men smukke omgivelser var det helt bestemt på caféen.

Når nu turen gik til Budapest, måtte jeg da også liiige en tur forbi deres marked, hvor der var Babuskaer i massevis. Med tanke på barndommens facination over disse fine dukker måtte jeg have min egen med hjem. Det blev til denne i otte dele og med traditionelt ungarsk motiv.Udover café besøg blev det også til lidt shopping. Ramt af forårsfornemmelserne fik jeg købt små fine mariehøne øreringe og disse multifarvede kugler.
Så alt i alt en helt fantastisk tur der gav fornyet energi indtil foråret indfinder sig i Danmark.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar