tirsdag den 6. april 2010

Jeg kan ikke hækle

...og det irriterer mig!! Det der med at hækle er ikke rigtig noget jeg har gjort mig i. Men for 3-4 år siden faldt jeg over de meste bedårende små bamser og tænkte "dem må jeg da lige lave". Første gang tænkte jeg, at det kunne være sødt med et lille brudepar til min venindes bryllup - det nåede jeg ikke. Så prøvede jeg igen da min anden veninde blev gravid og jeg fik da også lavet et hoved, men så blev det heller ikke til mere. Eftersom det var gået nogenlunde med hovedet tænkte jeg at en barnevognskæde med bamsehoveder og perler var sagen - men nej! Jeg kan IKKE hækle selvom jeg har prøvet igen og igen og igen. Og hvorfor så alt det her om at hækle (eller ikke hækle) og bamser? Jo det er såmænd fordi jeg i dag faldt over den skønneste hæklede abe hos Mie og så er det jo, at jeg ville ønske at jeg kunne hækle. Måske skulle jeg bare prøve igen med noget lidt større end de der bitte små bamser - altså hvor svært kan det være?

Men en barnevognskæde er det trods alt blevet til. Nedenstående bamsehoveder og hjerter blev filtet nemt og hurtigt, selvom jeg er nybegynder. Det kan helt sikkert anbefales! Det er nærmest terapeutisk at sidde og stikke nålen ind i det lille bamsehovede mens man former det. Hmmm... det kom vist til at lyde liiidt sært, men bare prøv det, ik!? Både Panduro og Stof & Stil har materialer og udstyr til nålefiltning. Jeg har dog købt uld i Stof2000 hvor de kostede en flad femer pr. nøgle og passede perfekt til den lille drengs bObles dyr... Ehm... For de er jo tit oppe i barnevognen(nogle gange undres jeg over min egen logik)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar