onsdag den 18. maj 2011

Store bagedag

Store Bededag nærmere sig og i dag var sidste frist for at få bagt hvederne til i morgen aften. Jeg valgte at bruge Frk. Jensens opskrift og undrede mig først over den manglende kardemomme, da de var færdigbagt. Nu må vi se om de er okay i morgen når de er blevet ristet. Muligvis skulle jeg have brugt en større bradepande, men jeg synes altid det er svært at vide, hvor stor den skal være når de blot skriver bradepande.

 
Udover at bage hveder (vaske tøj og en tur i Ikea) benyttede jeg min fridag til at bage Claus Meyers kanelsnurrer nu, hvor min køkkenmaskine endelig er kommet frem. Snurrerne smager rigtig dejligt, men tager godt nok langt tid at bage og jeg var lidt bekymret for min Kitchen Aid, da den skulle ælte den seje dej igennem.

2 kommentarer:

  1. Haha, ja der er en grund til at min elpisker måtte lade livet :(
    Synes det ser super lækkert ud!!

    KH

    SvarSlet
  2. Mums, de ser godt nok gode ud de kanelsnore. Glæder mig til at følge din blog :-).

    God mandag

    SvarSlet